Az egyik legnagyobb problémát a rendrakás jelenti, hiszen ha még munkába is jár az ember, a főzés, mosás és társai mellett, a rendrakás marad az utolsó helyen. Így az időt okolhatjuk elsőként a rendetlenségért. A másik oka a sok felgyűlt holmik, limlomok, amit nincs hol megfelelően tárolni. Személy szeint én utálom a gyűjtögetést..nem bírom elviselni, ha például a fürdőszoba polcán két megkezdett dezodor van, vagy 2 féle sampon..Szerintem sem spórolás, sem rendfenntartás, sem közérzet szempontjából nem jó gyűjtögetni, halmozni a dolgokat.
Akkor fogjunk neki! :) Ahogy elkezded, már jobban fogod érezni magad, ezt megígérem, a végeredmény pedig elégedettséggel fog eltölteni.
Nincsenek kőbe vésett szabályok a rendszerezésben...Úgy kell csináld, ahogyan a te stílusod, életviteled diktálja.
A legfontosabb szabály, csak fokozatosan haladj...lehetetlenség egyszerre az egész lakást lomtalanítani (attól csak idegesebb leszel). Kezdd kicsiben, majd haladj az egyre nehezebb helységek felé. Döntsdd el, mivel akarod kezdeni! Készíts egy listát azokról a helyekről, ahol lomtalanítani, rendetrakni akarsz, és tedd őket fontossági sorrendbe.
Sokszor a legjobb simán tervezés nélkül nekiállni egy fióknak ,szekrénynek, mert hamar belejösz, mielőtt még kifogásokat találnál, hogy ma miért nem jó. Kezdd egy fiókkal, a ruhás szekrénnyel, a fürdőszobai szekrénnyel. Ezek gyorsan megvannak nagyobb erőfeszítések nélkül, és meghozzák a kedvet a nagyobb projektekhez.
Hogyan láss neki?
Először is lomtalaníts, selejtezz vagyis nézzél át mindent, pakolj ki mindent a fiókból, szekrényből. Amit nem használtál az utóbbi félévben, valószínűleg nem is fogod már. Ne sajnáld kidobni amit már nem használsz. Lejárt kozmetikai cuccok, ruhák amiket nem hordtál talán soha, ékszerek amiket nem viselsz stb.
Elemezz, és döntsdd el, mi megy a kukába, mit tudsz odaadni valakinek, és mit tartasz meg. Én nagyon örülök, ha valamit oda tudok ajándékozni valakinek, hiszen ha én nem használom, csak kárba vesz, miközben valaki más hasznát vehetné, így nem lenne kidobott pénz, amit az adott dologra költöttem.
Ilyenek nálam például: megnyitott krémek, amik valamiért nem fogytak el, parfümök, amiknek meguntam már az illatát, ékszerek amit bevallok feleslegesen vettem, és persze ruhák. Én nem vásárolok sok ruhát, egy kis szekrénybe befér minden ruhám, úgyhogy én talán 5 évente kell a ruháimat szortírozzam, de tudom, hogy sokan vannak, akiknek rengeteg ruháik vannak. A másik az eletronikai cuccok, az én lakásomban látom, mennyi felesleges kütyü van, régi floppy lemezek, Cd- walkerek, MP3 lejátszók, 6 féle füllhallgató, nem müködő laptop és stb...Ezektől valamiért az ember még nehezebben válik meg, mert drágák voltak, de muszáj! Ajándékozzuk el, ha még működik, ha nem vigyük a szelektív hulladékgyűjtőbe.
Lomtalanítás után, takarítsd ki az adott helyet.
Végül jön a rendrakás. A megtartott dolgokat rendszerezd valamilyen szabály szerint, szépen összefogva, rendberakva tedd vissza őket.
Mostmár csak a rendet kell megtartani! :) Amikor kinyítasz egy szekrényt, egy fiókot tudom, hogy könnyebb beledobni valamit, de ha megállsz egy pillanatra, és összefogod azt a ruhát, vagy a papírt a megfelelő mappába teszed, máris sok időt és energiát spórolsz meg magadnak. Mindezt 10 másodperc alatt!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése